براي تقريباً يك سال و نيم ، مرز ايران به روي گردشگران خارجي بسته شده است و معاون وزير گردشگري اعلام كرد كه در سه ماهه نخست امسال 27000 گردشگر به دلايل پزشكي به ايران سفر كرده اند .. به گزارش مجله آنلاين ، صدور ويزاي توريستي ايران در آوريل 1999 پس از همه گيري …
سفر ۲۷ هزار خارجي به ايران براي درمان https://online-mag.ir/2021/07/سفر-۲۷-هزار-خارجي-به-ايران-براي-درمان/ مجله آنلاين Mon, 12 Jul 2021 06:37:53 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2021/07/سفر-۲۷-هزار-خارجي-به-ايران-براي-درمان/ براي تقريباً يك سال و نيم ، مرز ايران به روي گردشگران خارجي بسته شده است و معاون وزير گردشگري اعلام كرد كه در سه ماهه نخست امسال 27000 گردشگر به دلايل پزشكي به ايران سفر كرده اند .. به گزارش مجله آنلاين ، صدور ويزاي توريستي ايران در آوريل 1999 پس از همه گيري …
براي تقريباً يك سال و نيم ، مرز ايران به روي گردشگران خارجي بسته شده است و معاون وزير گردشگري اعلام كرد كه در سه ماهه نخست امسال 27000 گردشگر به دلايل پزشكي به ايران سفر كرده اند ..
به گزارش مجله آنلاين ، صدور ويزاي توريستي ايران در آوريل 1999 پس از همه گيري كرونا و بسته شدن مرز زمين و هوا به حالت تعليق درآمد ، اما صدور ويزاي پزشكي و تجاري همچنان ادامه داشت. طبق آمار گمرك سال گذشته 4 ميليون و 343 هزار و 163 مسافر وارد كشور شده اند كه از اين تعداد 3 ميليون و 30 هزار و 466 نفر ايراني و 512 هزار و 699 نفر مسافر خارجي بوده اند.
در حال حاضر گردشگري در ايران محدود به حوزه هاي درماني و مسافرتي است ، زيرا صدور ويزاي توريستي براي ايران كه مورد تأييد ستاد ملي كرونا قرار نگرفته است. ولي تيموري – معاون گردشگري وزارت ميراث فرهنگي ، گردشگري و صنايع دستي – در جلسه ارائه گزارش آخرين روز دولت و دستاوردهاي معاون وزير در راستاي انتصاب سيد ابراهيم رئيسي سرپرست دولت – در اين وزارتخانه ، براي انتقال امور به دولت و كابينه بعدي ، وي گفت: 27،000 نفر طبق پروتكل هاي بهداشتي به عنوان گردشگري سلامت و در سه ماه اول 1400 به كشور ما سفر كردند.
منشور حقوق گردشگري ايجاد شد
وي همچنين از ايجاد منشور حقوق گردشگري خبر داد و افزود: “ما اين منشور را از طريق معاون دادگستري ايجاد كرديم.” اين يك منشور كامل است و سه موضوع را شامل مي شود: حقوق گردشگران ، حقوق جامعه و حقوق ارائه دهنده خدمات گردشگري.
تيموري در ادامه مي گويد: “در چهار سال گذشته ، ما دو سياست عمده را در نظر گرفته ايم. در طرف بين المللي ، سو susp ظن سفر به ايران را برطرف كرده و كشورهاي منطقه را متمركز كرده ايم. توزيع سفر در سطح جغرافيايي كشور ، كه به عنوان سياست اصلي انتخاب شد و دو برنامه اجرا شد ، محصولات متنوعي بود و ديگري سازماندهي رويدادها در تقويم بود.
وي اظهار داشت: “ما با دانشگاه تربيا تومودارس براي تهيه يك استراتژي بازاريابي كار كرديم ، اطلاعات مربوط به 35 شاخص كليدي را جمع آوري كرديم و بازارهاي هدف را شناسايي كرديم.” ما همچنين تبليغات استاندارد را براي نمايشگاه هاي بين المللي توليد محتوا تهيه كرديم. گردشگري ، بهداشت ، روستا ، كشاورزي ، و چارچوب ها و روش هاي آنها را تهيه كرد.
تيموري گفت: “سند استراتژي گردشگري 72 تصميم در مورد 24 دستگاه صادر كرد كه رابطه بين دستگاههاي گردشگري و دستگاههايي را كه به عنوان زيرشاخه در صنعت عمل مي كنند تعيين مي كند.”
ليلا آژدري ، مدير توسعه و بازاريابي گردشگري خارجي نيز با اشاره به اينكه بازاريابي ايران در گذشته بر جذب گردشگران اروپايي متمركز بوده است ، گفت: همانطور كه تبليغات ما به اين بازارها مي رود.
انتهاي پيام