اخبار آفتاب: فائز آكوندي ، راهنماي رسمي گردشگري در ايران ، گفت: “كرونا يك مشكل غيرقابل پيش بيني بود كه اقتصاد جهاني و همه صنايع را تحت تأثير قرار داد ، اما بيشترين تأثير را در گردشگري داشت.” من در يك مصاحبه آنلاين درباره “ايران در بعد از جهانگردي بعدا” اشاره كردم. اما در ايران …
چينيها ايران را با اخبار بد شناختهاند https://online-mag.ir/2020/12/چينيها-ايران-را-با-اخبار-بد-شناختها/ مجله آنلاين Fri, 25 Dec 2020 07:10:22 0000 مجله هنري و فرهنگ https://online-mag.ir/2020/12/چينيها-ايران-را-با-اخبار-بد-شناختها/ اخبار آفتاب: فائز آكوندي ، راهنماي رسمي گردشگري در ايران ، گفت: “كرونا يك مشكل غيرقابل پيش بيني بود كه اقتصاد جهاني و همه صنايع را تحت تأثير قرار داد ، اما بيشترين تأثير را در گردشگري داشت.” من در يك مصاحبه آنلاين درباره “ايران در بعد از جهانگردي بعدا” اشاره كردم. اما در ايران …
فائز آكوندي ، راهنماي رسمي گردشگري در ايران ، گفت: “كرونا يك مشكل غيرقابل پيش بيني بود كه اقتصاد جهاني و همه صنايع را تحت تأثير قرار داد ، اما بيشترين تأثير را در گردشگري داشت.” من در يك مصاحبه آنلاين درباره “ايران در بعد از جهانگردي بعدا” اشاره كردم. اما در ايران اين شرايط براي راهنماها دشوارتر بود. اخبار منفي و نگران كننده از ايران انرژي و وقت زيادي را از ما صرف پاسخ به نگراني ها كرده است ، در حالي كه تورها و سفرها لغو شده و راهنماها شغل خود را از دست داده اند.
وي ، يك متخصص گردشگري چين ، به عدم دانش چيني ها در مورد ايران اشاره كرد و افزود: مثبت بود مردم چين با اين خبر ايران را شناختند. اكنون چيني ها بيش از هر زمان ديگري نام ايران را شنيده اند و مي دانند كه كشور ما مستقل از عرب است. ما بايد از اين فرصت استفاده كنيم و با ارائه اخبار مثبت و برجسته سازي جذابيت هاي ايران از طريق شبكه ها و رسانه هاي مجازي چين ، ايران را با ويژگي هاي بهتر به نمايش بگذاريم.
وي با ترك ايران در چين پس از مراسم تاج گذاري گفت: “اگرچه به نظر خوش بينانه مي آيد ، اما منطقي است كه پس از يك سال تعطيلي سفر و بسته شدن مرزها ، ميل به سفر افزايش يابد.” پيش بيني كردم مقصد توريستي باشد. البته همه چيني هايي كه به خارج از كشور سفر مي كنند پاسپورت ندارند و ممكن است حدود 150 ميليون نفر آنها پاسپورت داشته باشند ، اما اين تعداد يك بازار عظيم گردشگري است. دارم توليد مي كنم. در هر صورت ، اميدوارم صنعت گردشگري رونق يابد و به وضعيت بهتري نسبت به قبل از كرونا برسد. گردشگري در ايران قبل از كرونا چندان راضي كننده نبود.
از راهنماي تور پس از كرونا براي جذب بازارهاي هدف گردشگري ، از جمله چين ، چه بايد كرد ، گفت: “مسافت ايجاد شده براي تغيير مسير گردشگري خوب است ، به عنوان مثال براي چينياني كه وقت كمتري براي سفر به خارج از كشور دارند. اين يك فرصت است. ” آنها كشوري دارند كه بايد برنامه هاي مشابه روال گردشگران اروپايي را تغيير دهد. برنامه سفر چيني ايران به موزه ها ، كاخ ها ، مساجد و بالعكس محدود مي شود و داراي سه صبحانه ، ناهار و شام كامل با وعده هاي غذايي محدود مانند چروكباب ، كباب مرغ و شيشي كباب است. بهتر است براي جلب رضايت بيشتر ، اين روش را براي بعد از كرونا اصلاح كنيد تا نيازهاي گردشگران را بهتر تأمين كند.
“چيني ها تا چند سال پيش علاقمند به سفر به اروپا براي ديدن پيشرفت قاره ، معماري و فن آوري مدرن بودند ، اما اكنون چين به فناوري ، صنعت و معماري علاقه مند است. وي با اشاره به تجربه و تحقيقات گردشگران چيني گفت: “وجود دارد.” بيشتر از كشورهاي غربي چيني ها اكنون مي خواهند فرهنگ ، مردم ، عقايد و تمدن كشورهاي ديگر مانند ايران ، مصر و تركيه را ببينند. نويدبخش است كه بازار هدف چين در حال گسترش است. بخش عمومي براي ارتقا further بيشتر ايران و اقدام در اين كشور مورد نياز است.
وي ادامه داد: مردم چين در چند روز اول سفر خود به ايران تحت تأثير اخبار منفي قرار مي گيرند و معمولاً بيمار هستند و نگران ايمني هستند اما در طول سفر و در پايان سفر عاشق ايران مي شوند. اعتراف مي كند كه اين كشور كشوري جذاب و ايمن و مردمي دلگرم كننده است. “
كشيش براي روشن كردن تأثير تبليغات در چين گفت: “تركيه ممكن است رابطه سياسي خوبي با چين نداشته باشد ، اما وقتي نام آن را در نرم افزار چيني جستجو مي كنيد ، خبر بد براي گردشگران چيني است. و تبليغات مربوط به آن جاذبه را مشاهده خواهيد كرد. ” اين به ساير جنبه هاي كشور اطلاع مي دهد و سفر به تركيه را تشويق مي كند. در چين ، تركيه به عنوان مقصدي عاشقانه معرفي مي شود ، اما ايران به ذائقه و روحيه چين نزديكتر است و فكر مي كنم عاشقانه تر باشد. ما واقعاً بايد محتواي بيشتري از ايران ايجاد كنيم و به نرم افزارهاي چيني نفوذ كنيم ، نه نرم افزارهاي فيلتر شده چيني.
كارشناسان گردشگري چين با اشاره به كمبود منابع اطلاعاتي چيني ها از ايران ، افزودند: “هنوز منبع كاملي از مقاصد تاريخي و گردشگري براي گردشگران چيني وجود ندارد.” كتاب هاي موجود ترجمه يا متناسب با سليقه اروپايي انجام شده است. چيني ها معمولاً مي خواهند درباره تمدن و دوران تاريخي خود كه شبيه كشورشان است اطلاعاتي كسب كنند و تصاوير بيشتري را مشاهده كنند. با دانستن اين نياز و ترجيح ، سعي كردم منبع مكتوبي از مكانهاي تاريخي ايران و مقاصد گردشگري تهيه كنم كه تاكنون 90٪ كتابهاي تهران كامل شده است.
وي با اشاره به افزايش گردشگران جوان چيني پس از لغو يك طرفه ويزاي ايران ، گفت: “تا چند سال پيش ، چيني ها اين تصور را داشتند كه به صورت گروهي سفر مي كنند و احتياط بيشتري دارند.” و گفت. با اين حال ، پس از آشنايي با روحيه چيني و انجام بررسي هاي ميداني ، دريافتم كه علاوه بر تور ، بسياري از افراد بدون تور مستقيم به ايران سفر مي كنند. اين حركت از زمان لغو ويزاي ايران اتفاق افتاده است. درست است كه لغو ويزاي يك جانبه ايران براي چيني ها به منافع مالي آژانس ها و راهنماها كمك نمي كند ، اما ايده راه اندازي يك استارت آپ براي خدمت به اين گروه از گردشگران را ايجاد كرد. بود.
كشيش با نگاهي به تاريخچه بازديد گردشگران چيني از ايران گفت: “بيشتر افراد ثروتمند به ايران آمدند كه هفت يا هشت سال پيش يك گروه چيني به ايران سفر كردند.” با اين حال ، سه چهار سال پيش دانش آموزان دوره متوسطه اول نيز به ايران سفر مي كردند و از سال گذشته من شاهد سفر دانش آموزان و گردشگران جوان چيني به ايران بوده ام. دانشجويان مي توانند با پرداخت 200 تا 300 دلار به ايران سفر كنند. بعد از كرونا فكر مي كنم اين گروه چيني بيشتر به ايران سفر كنند. البته اگر اخبار بهتري از ايران در نرم افزار چيني منتشر شود ، قطعاً گروه هاي ديگر به ايران مي آيند.
“درست است كه اين مدل هاي سفر و گردشگران از اين نوع از آژانس هاي مسافرتي و راهنمايان ناراضي هستند ، اما مي توانند اشتغال را در شهرهاي كوچك افزايش دهند و كار راهنمايان محلي را تقويت كنند. بنابراين فرصت خوبي براي راهنماهاي محلي براي يادگيري مهارت ها است. ” براي تبليغ اين نوع گردشگر.
راهنماي تور در مورد لزوم نفوذ به نرم افزارهاي چيني مي گويد: “بيشتر نرم افزارهاي مورد استفاده در ايران مانند اينستاگرام ، واتس اپ و حتي گوگل در چين فيلتر مي شوند.” مردم چين از نرم افزارهايي مانند wechat ، weibo و Baidu استفاده مي كنند و اگر مي خواهيد تبليغات يا محتوا ايجاد كنيد ، لازم است اين كار را با اين شبكه ها و نرم افزارها انجام دهيد. من شنيده ام كه برخي از هتل ها در وب سايت هاي خود محتواي چيني توليد مي كنند. دامنه ايران در چين به هيچ وجه باز نيست ، بنابراين بايد اطمينان حاصل كنيد كه اين وب سايت ها در چين باز هستند. اين تبليغات در پروازهاي ايران و چين نيز قابل نمايش است.
كشيش در مورد تبليغات ايران در شبكه تلويزيوني چين گفت: “ما به عنوان تبليغ كننده با نرم افزار چيني تبليغ مي كنيم ، اما تبليغات در مقياس وسيع مانند تلويزيون به روابط و توافق نامه هاي سطح دولت نياز دارد. خودشه. “