5 روند نوظهور كسب و كار ديجيتال در سال 2018
تغيير در روندهاي بازاريابي ديجيتال به سرعت زمان است. پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي محبوب مانند فيس بوك، اينستاگرام، توييتر، يوتيوب به طور مداوم رژيم غذايي خود را به روز مي كنند. بنابراين، براي بازاريابان ديجيتال مهم است كه هر از گاهي خود را در جريان آخرين تحولات قرار دهند تا از رقابت سخت خارج …
5 روند نوظهور كسب و كار ديجيتال در سال 2018 https://hillbilly.ir/5-روند-نوظهور-كسب-و-كار-ديجيتال-در-سال-2018/ https://hillbilly.ir/5-روند-نوظهور-كسب-و-كار-ديجيتال-در-سال-2018/#respond مشاور سئو و طراحي سايت Sun, 14 Nov 2021 16:38:18 0000 طراحي و سئو وب سايت https://hillbilly.ir/?p=17962
5 روند نوظهور كسب و كار ديجيتال در سال 2018
تغيير در روندهاي بازاريابي ديجيتال به سرعت زمان است. پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي محبوب مانند فيس بوك، اينستاگرام، توييتر، يوتيوب به طور مداوم رژيم غذايي خود را به روز مي كنند. بنابراين، براي بازاريابان ديجيتال مهم است كه هر از گاهي خود را در جريان آخرين تحولات قرار دهند تا از رقابت سخت خارج …
5 روند نوظهور كسب و كار ديجيتال در سال 2018
تغيير در روندهاي بازاريابي ديجيتال به سرعت زمان است. پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي محبوب مانند فيس بوك، اينستاگرام، توييتر، يوتيوب به طور مداوم رژيم غذايي خود را به روز مي كنند. بنابراين، براي بازاريابان ديجيتال مهم است كه هر از گاهي خود را در جريان آخرين تحولات قرار دهند تا از رقابت سخت خارج شوند.
تغييرات نوظهور ديگري نيز وجود دارد كه بايد از آنها آگاه باشيد تا بتوانيد به روش درست براي بازاريابي ديجيتال آماده شويد. بياييد در اينجا نگاهي به 5 روند نوظهور بازاريابي ديجيتال بيندازيم كه در سال 2018 به شدت مورد بحث قرار گرفته اند.
1. روايت كمتر، ويديوي بيشتر:
مردم ديگر علاقه اي به خواندن داستان هاي گذشته در رسانه هاي ديجيتال ندارند. آنها به دنبال محتواي ويديويي چشم نواز هستند كه كل داستان را به صورت مختصر بيان مي كند و در زمان زيادي صرفه جويي مي كند. مشاركت در رسانه هاي اجتماعي از طريق آپلود و به اشتراك گذاري ويديوها محبوبيت زيادي پيدا كرده است.
محبوبيت روزافزون كانال هاي يوتيوب خود تأثير محتواي ويديويي بر بينندگان را تعيين مي كند. بر اساس داده هاي جولاي 2015، بيش از 400 ساعت در دقيقه ويديو در YouTube آپلود شده است.
بنابراين، اگر بازاريابان ديجيتال قصد دارند يك پايگاه مشتري قوي ايجاد كنند، بايد به فكر ارائه بيشتر محتواي خود از طريق ويديوهاي چشم نواز باشند. اكنون ميتوانيد از انواع فرمتهاي ويدئويي مانند فلش ويدئو، MP4، پخش زنده و هر آنچه كه احساس ميكنيد درست در داخل آن است استفاده كنيد. قبل از اينكه براي بازاريابي ويديويي آماده شويد، بايد قالب مناسب را از بين تعدادي گزينه انتخاب كنيد.
اما در نظر داشته باشيد كه با افزايش تعداد كاربران موبايل، تبليغات ويديويي در تلفن هاي همراه بيشتر ديده مي شود. بنابراين، سعي كنيد ظاهر خود را براي مشاهده موبايل مناسب نگه داريد.
2. ايجاد نفوذ رسانه هاي اجتماعي:
همه نقش رسانه هاي اجتماعي را در تأثيرگذاري بر مشتريان مي دانند. بنابراين، ايجاد روابط پايدار با فعالان اصلي رسانه هاي اجتماعي به بازاريابان ديجيتال كمك مي كند تا به سرعت محصولات خود را برند كنند.
بازاريابان ديجيتال بايد فعالان بالقوه رسانه هاي اجتماعي را براي مشاركت واقعي كه به ارتقاي كسب و كار آنها كمك مي كند، در نظر بگيرند. براي انجام اين كار، آنها بايد چند عامل را در نظر بگيرند:
الف) چه حوزه هاي اجتماعي بيشتر مورد نياز است؟
ب) مردم كجا مي توانند بيشتر درگير شوند؟
ج) رقبا پول بيشتري را در كجا خرج مي كنند؟
نكته ديگري كه مهم است، شناخت شركاي واقعي رسانه هاي اجتماعي است زيرا اغلب شركاي رسانه هاي اجتماعي با “طمع بيشتر” به سمت روابط ديگر مي روند. بازاريابان ديجيتال بايد پتانسيل روابط بلندمدت را بشناسند تا از خطر شراكت هاي تقلبي جلوگيري كنند.
نكته مهم ديگر اين است كه به جاي مشاركت مالي به دنبال روابط ارگانيك باشيد. زيرا، مصرف كنندگان امروزي براي تشخيص اينكه كدام يك از تبليغات فقط براي پول ساخته شده اند بسيار باهوش هستند.
3. قوانين GDPR اتحاديه اروپا:
مقررات حفاظت از داده هاي عمومي اتحاديه اروپا (GDPR) كه به تازگي در 25 مي 2018 تصويب شد، مهم ترين قانون حفظ حريم خصوصي داده ها در 20 سال گذشته است. اين قوانين براي هماهنگ كردن حقوق هر شهروند در اروپا وضع شده است. شركت ها نمي توانند از مشتريان تصادفي بدون رضايت مشتري درخواست و استفاده كنند.
بنابراين، به سرعت براي اين تغييرات آماده شويد. اگر شركت شما در سراسر اتحاديه اروپا تجارت دارد يا اگر مي خواهيد اطلاعاتي از شهروندان اتحاديه اروپا جمع آوري كنيد، در هر دو مورد، به ابزارهاي خوبي نياز داريد.
فكر نكنيد فقط در صورتي مي توانيد برويد كه از GDPR پيروي نكنيد. اتحاديه اروپا تا 4 درصد از درآمد سالانه يا 23 ميليون دلار را به شما پرداخت مي كند، هر كدام بيشتر باشد. حالا اگر قبلاً اين كار را نكرده ايد عجله كنيد.
4. چت بات ها را كنترل كنيد:
يكي ديگر از روندهاي اصلي در بازاريابي ديجيتال 2018، رباتهاي چت است كه تقريباً يك سال است كه در اينجا حضور دارند، اما هوش مصنوعي (AI) را بهبود ميبخشند. بنابراين، بسياري از شركت ها تمايل دارند از چت بات ها در فروش برند خود استفاده كنند.
حال، قبل از استفاده از اين منبع بايد چند مورد را آماده كنيد:
I) امروزه بيشتر تعاملات با چت بات ها بر روي خدمات مشتري متمركز است. بنابراين، شما بايد بيشتر روي اين جنبه تمركز كنيد.
ii) شما بايد چنين استراتژي اي را در نظر بگيريد كه بيشتر بر پشتيباني مشتري متمركز باشد.
هوش مصنوعي به زودي ساخت كل شركت را برعهده خواهد گرفت. به بازاريابان ديجيتال توصيه مي شود برنامه هاي كسب و كار خود را از اين طريق متناسب با زمان آماده كنند.
5. هنر روايي:
به رهبري Snapchat، داستان سرايي در حال حاضر به يك روند بسيار مورد نياز تبديل شده است. روايت به زودي قدرتمندتر خواهد شد. اخيرا ويژگي هاي استوري اينستاگرام و استوري يوتيوب وجود دارد كه بسيار مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. هر كدام يك سبك ارائه منحصر به فرد با ويژگي هاي جالب دارند. بنابراين، خرده فروشان مي توانند روي هنر تاريخي تمركز كنند تا مشتريان بيشتري را به هم متصل كنند.
در اينجا چند نكته در مورد چگونگي ايجاد هنر روايي منحصر به فرد وجود دارد:
الف) بايد گروه هدف خود را بهتر بشناسيد. روايات براي بزرگسالان جوان بايد با اهداف بزرگسالان متفاوت باشد.
ب) هنگام ايجاد داستان براي انتشار بايد از آخرين اخبار به روز باشيد.
ج) سعي كنيد مطالب خود را به شكلي مفرح و سرگرم كننده طراحي كنيد تا خواننده از خواندن آن لذت ببرد.
حال بهتر است به اين فكر كنيد كه چگونه از طريق هنر داستان سرايي حضور خود را عالي كنيد.
به طور خلاصه، روندهاي جديد بسياري در بازاريابي ديجيتال در سال 2018 وجود دارد. بنابراين خوب است كه استراتژي بازاريابي را به گونه اي تهيه كنيد كه مزاياي بيشتري به كسب و كار شما بدهد. هركسي مي خواهد برند خود را جلوتر از ديگران قرار دهد. بنابراين، برنامه خود را بلافاصله قبل از اينكه افراد جاي شما را بگيرند، اجرا كنيد.
https://hillbilly.ir/5-روند-نوظهور-كسب-و-كار-ديجيتال-در-سال-2018/feed/ 0